Skip to main content
WinkelmandClose Cart

Het jaarlijks terugkerende 3FM Serious Request kwam dit jaar in actie voor Stichting ALS Nederland. Van 17 t/m 24 december stond het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen. 3FM-dj’s Sophie Hijlkema, Wijnand Speelman en Barend van Deelen verzorgden 24 uur per dag live radio waarin men platen kon aanvragen in ruil voor een donatie en waarin men opbrengsten van eigen acties kon doneren. Op zondag 24 december stond de eindteller op €7.502.981,- Een fantastisch resultaat waar we 3FM Serious Request en natuurlijk Stichting ALS hartelijk mee feliciteren!

Waar twee werelden samen komen..

Toen bleek dat de 3FM Serious Request actie dit jaar in het teken zou staan van Stichting ALS, konden wij als organisatie van Beer Geeks Beat ALS dit natuurlijk niet zomaar aan ons voorbij laten gaan. Onze Beer Geeks Beat ALS actie editie ‘23/’24 was inmiddels ook al even van start en we besloten beide acties te combineren. Het idee ontstond om bierviltjes te ontwerpen met daarop verschillende spreuken. Deze in totaal 20 verschillende viltjes (allen bedacht door leden van Facebookgroep Beer Geeks) kunnen de conversatie op gang brengen op bijvoorbeeld een (bier) festival, in de kroeg of gewoon lekker thuis! Alle opbrengsten van de viltjes verkoop waren uiteraard voor Stichting ALS. Achter de schermen werd er hard gewerkt. Naast het vergaren van leuke vragen/spreuken werd er een sponsor gevonden, namelijk Viltjes.nl. Wij zijn Viltjes.nl hier enorm dankbaar voor, want sponsoring zorgt bij dit soort acties ervoor dat het maximale er uit gehaald kan worden voor het goede doel.

Marian van Eldik van Stichting ALS (al jaren onze rots in de branding binnen Stichting ALS) was ook nauw betrokken bij dit project. Niet alleen zorgde zij ervoor dat onze viltjes op locatie bij het Glazen Huis te verkrijgen waren, ook heeft zij voor ons gelobbyd bij 3FM of wij onze (tussentijdse) opbrengsten van de algehele Beer Geeks Beat ALS actie bij het Glazen Huis mochten overhandigen en daarbij onze actie mochten toelichtten.

Opeens ging het heel snel..

Er zit een hele regie achter 3FM, wat heel logisch is, het is immers een hele organisatie. Na veel regelen zouden we op de donderdagavond rond de klok van 21.00 uur de cheque met daarop onze tussenstand overhandigen bij het Glazen Huis.

Totdat Ferry Wijnhoven, (medeoprichter van Beer Geeks Beat ALS) op maandag gebeld werd.. 3FM aan de lijn! De vraag luidde of hij/de organisatie de dag erop tijd hadden voor een live interview voor radio én televisie. Waar we eerst al super blij waren dat we überhaupt de cheque persoonlijk mochten overhandigen, was dit natuurlijk helemaal fantastisch! Er werd snel geschakeld tussen de diverse betrokken partijen en besloten werd het interview te houden bij Lighttown Brewers te Eindhoven waar dit jaar het ‘Beer Geeks Beat ALS bier’ gebrouwen gaat worden. Nog altijd overheersen dankbaarheid en trots, dat radio dj Mark van der Molen met zijn team naar Eindhoven zijn gekomen om ons en Erwin van Moll (één van de brouwers) te interviewen en zendtijd te gunnen. Wij konden 3FM Serious Request die dag een cheque met maar liefst €28.745,- overhandigen.

Bekijk hieronder de beelden van het hele interview:

Nog in de roes van de dinsdag stond Ferry vrijdag alweer paraat op de Grote Markt in Nijmegen om daar geïnterviewd te worden door Joey Teekamp van Stichting ALS Nederland. Joey is samen met zijn collega’s verantwoordelijk voor het maken van korte items voor op de socials van Stichting ALS Nederland en stond gedurende het Glazen Huis op locatie om verslag uit te brengen van de diverse initiatieven.

Na het interview is Ferry actief onze viltjes gaan verkopen op de Grote Markt en later nog in de ALS-stand bij het Glazen Huis. Hier trof hij ook Limore Noach, de directrice van ALS Nederland, die even langkwam voor een praatje en het uiten van dank voor al onze inspanningen ten behoeve van de stichting.

Langs deze weg willen we nogmaals 3FM Serious Request, bedanken voor de exposure van onze Beer Geeks Beat ALS actie.